Boekverkoper van het Jaar-verkiezing 2024-2025

Vanaf 1 mei 2024 kun je stemmen op jouw favoriete boekverkoper! Dit kan tot 30 mei. Stemmen doe je hier!

De shortlist wordt bekendgemaakt op 31 mei, live tijdens de Elspeetconferentie. Vervolgens zal een vakjury de Boekverkoper van het Jaar 2024-2025 selecteren, die bovendien de Albert Hogeveenbokaal in ontvangst mag nemen. De uitreiking vindt eind augustus plaats tijdens De Beste Boeken Live.

Over de verkiezing

Stichting Elspeet organiseert jaarlijks de Boekverkoper van het Jaar-verkiezing om de enthousiaste, servicegerichte boekhandelaar te belonen voor diens werk. De prijs is in het leven geroepen omdat Stichting Elspeet van mening is dat het boekenvak niet zonder deze ambassadeurs van het boek kan én om te laten zien dat boekverkoper niet zomaar een vak is. De winnaar ontvangt de door beeldend kunstenaar Jean Paul Michel ontworpen Albert Hogeveenbokaal, vernoemd naar de illustere boekverkoper Albert Hogeveen. Vorig jaar won Hans Loeve, boekverkoper bij Boekhandel Riemer in Amersfoort en Groningen.