Elspeetconferentie 2024: Als ze maar lezen

Op vrijdag 31 mei 2024 vindt de Elspeetconferentie weer plaats! Het belooft een bijzondere en zeer actuele editie te worden met interessante sprekers. Het programma staat dit jaar in het teken van uitgeven in een veranderend medialandschap.

Al jarenlang bereiken ons berichten over ontlezing bij Nederlandse jongeren. Jonge generaties lezen steeds minder, minder Nederlands en minder graag. Mobiele telefoons, sociale media en goedgevulde streamingsdiensten vechten om hun aandacht. Het is een groeiende uitdaging om jongeren met hun neus in de boeken te krijgen – en houden. Hoe gaan we om met deze uitdaging en hoe maken we optimaal gebruik van nieuwe media en de mogelijkheden die zij scheppen?

De afgelopen jaren zijn er steeds meer verschillende manieren bijgekomen waarop verhalen jongeren kunnen bereiken. Influencers die over boeken kletsen, apps waarmee je door verhalen scrolt en miljoenen BookToks over de nieuwste boekentrends: de verhalen bereiken de jongeren wel, maar de manier waarop ze geconsumeerd worden verandert continu. Maakt het eigenlijk uit hoe en wat jongeren lezen? Wat kan het boekenvak doen om deze doelgroep te bereiken? En hoe geef je uit in een razendsnel veranderend medialandschap?

LET OP: dit jaar vindt de Elspeetconferentie plaats bij House of Watt, James Wattstraat 73, Amsterdam. De inloop start 13.00 uur, het programma duurt van 13.30-17.00 uur. We sluiten de dag af met een gezellige borrel!

Dit wil je écht niet missen! Koop hieronder snel je kaartje.

Tot dan!
Namens het bestuur van Stichting Elspeet

Aanmelden

Dit jaar kost een kaartje €85,- en voor GAU-leden €70,-. Erbij zijn? Meld je hieronder aan.