Mee naar de Messe 2023

Mee naar de Messe wordt elk jaar georganiseerd om jonge boekenvakkers, die misschien niet altijd meekunnen naar de Frankfurter Buchmesse of andere grote beurzen, een kans te geven dit bijzondere evenement bij te wonen. De beurzen zijn immers een onmisbaar onderdeel zijn van het boekenvak!

De Groep Algemene Uitgevers (GAU) en Stichting Elspeet bieden daarom drie jonge boekenvakkers de mogelijkheid om een verzorgde trip van twee dagen (reis en verblijf) naar Frankfurt te winnen, om op de beurs te leren en je ogen uit te kijken.

Dus wil jij mee naar de Frankfurter Buchmesse? Meld je dan snel aan en maak kans op deze onmisbare ervaring!

Wat moet je doen?

1. Lever een case in: leg hierin uit waarom je mee naar de Buchmesse wilt en hoe je jouw bezoek wilt gebruiken om jouw stempel op het boekenvak te drukken. Je case moet van wezenlijk belang zijn voor je organisatie en duidelijk laten zien waarom jouw plan niet vanuit huis uitgevoerd kan worden. Wees creatief in 1 á 2 A4’tjes.
  2. Laat ons weten wie je op de Messe wilt spreken en waarom.Wie zoeken wij?
  • Je bent 35 jaar of jonger
  • Je bent werkzaam in het boekenvak
  • Je hebt een aanbeveling van een mentor binnen je organisatie

Meedoen?
Lever je case inclusief CV en aanbeveling uiterlijk 1 mei 2023 in via: elspeetbestuur@gmail.com. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de Elspeetconferentie op vrijdag 2 juni.

Bekijk via de button hieronder de algemene voorwaarden.

Meer info

Sinds 2016 organiseren de Groep Algemene Uitgevers (GAU) en Stichting Elspeet Mee naar de Messe, waarmee drie jonge boekenvakkers de kans wordt geboden een geheel verzorgde trip naar de Frankfurter Buchmesse te winnen. Dit omdat steeds meer jonge boekenvakkers de Messe missen, terwijl de GAU en Stichting Elspeet geloven dat een bezoek aan deze boekenbeurs bij ‘de opleiding’ van het vak hoort.